Ocenianie zachowania
Ocena zachowania ucznia w Szkole Podstawowej nr 11 w Łodzi
Ocena zachowania
1. W klasach I – III ocena zachowania ucznia po I i II połroczu jest oceną opisową. Ocenę wystawia wychowawca klasy w porozumieniu z nauczycielami uczącymi w danej klasie i nauczycielami świetlicy. W trakcie roku szkolnego uczeń otrzymuje punktowe oceny cząskowe wg określonych kryteriów.
2. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej ocenę z zachowania ustala się według następującej skali:
1). wzorowe
2). bardzo dobre
3). dobre
4). poprawne
5). nieodpowiednie
6). naganne
3. Począwszy od klasy IV do klasy VIII uczeń oceniany jest za swoje zachowanie na bieżąco przez: dyrektora szkoły, wicedyrektora szkoły, wychowawcę, nauczycieli, pedagoga. Ocenę cząstkową ustala się w stopniach według następującej skali:
1). stopień 6 za zachowanie wzorowe
2). stopień 5 za zachowanie bardzo dobre
3). stopień 4 za zachowanie dobre
4). stopień 3 za zachowanie poprawne
5). stopień 2 za zachowanie nieodpowiednie
6). stopień 1 za zachowanie naganne
4.Wychowawca na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów i rodziców o sposobie oceniania zachowania uczniów z uwzględnieniem kryteriów. Stopnie cząstkowe zachowania wpisuje się do dziennika elektronicznego z odpowiednim komentarzem, biorąc pod uwagę kryteria ocen zachowania na poszczególny oceny.
5.Wyjściową oceną zachowania jest ocena dobra.
1). Uczeń, który otrzymał upomnienie dyrektora, nie może otrzymać wyższej oceny niż dobra za dane półrocze.
2). Uczeń, który otrzymał naganę dyrektora, nie może otrzymać wyższej oceny niż poprawna za dane półrocze.
6. Przy ustaleniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rozwojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń lub dysfunkcji na jego zachowanie.
7. Wychowawca dokonuje co najmniej raz w miesiącu oceny zachowania każdego ucznia wpisując stopień do dziennika elektronicznego z komentarzem ocena cząstkowa zachowania ucznia w szkole.
8.Wychowawca w porozumieniu z Radą Pedagogiczną w szczególnych okolicznościach i z ważnych powodów ma prawo zmienić ustaloną wcześniej śródroczną i roczną ocenę zachowania.
9. Rodzic ucznia jest poinformowany za pośrednictwem dziennika elektronicznego o przewidywanej ocenie zachowania na miesiąc przed klasyfikacją.
10. Wychowawca informuje uczniów podczas zajęć w formie ustnej o przewidywanej ocenie zachowania na miesiąc przed klasyfikacją. Adnotacje umieszcza w dokumentacji wychowawcy i w dzienniku elektronicznym ucznia w module wydarzenia z życia klasy.
Kryteria oceniania zachowania w klasach 4-8 [.pdf, 148.17 kB]
Kryteria punktowych ocen z zachowania w edukacji w kl. 1-3 [.pdf, 148.17 kB]