Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Ocenianie zachowania

§ 62. Wewnątrzszkolne ocenianie zachowania

  1. Ocena zachowania uwzględnia w szczególności:
  • wywiązywanie się z obowiązków ucznia;
  • postępowanie zgodne z dobrem szkolnej społeczności;
  • dbałość o honor i tradycje szkoły, w tym przestrzeganie zapisów zawartych w statucie szkoły;
  • dbałość o piękno mowy ojczystej;
  • dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
  • godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią;
  • okazywanie szacunku innym osobom;
  • przeciwstawianie się przejawom przemocy, agresji i wulgarności.
  1. W klasach I-III ocena zachowania ucznia jest oceną opisową. Ocenę wystawia wychowawca klasy w porozumieniu z nauczycielami uczącymi w danej klasie i nauczycielami świetlicy.
  2. Począwszy od klasy IV szkoły podstawowej ocenę zachowania ustala się według następującej skali:
  • wzorowe;
  • bardzo dobre;
  • dobre;
  • poprawne;
  • nieodpowiednie;
  1. Na początku każdego roku szkolnego wychowawca klasy I-III informuje uczniów i ich rodziców (opiekunów prawnych) o warunkach, sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania.
  2. Wychowawca klas IV-VIII na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów i rodziców (opiekunów prawnych) o sposobie oceniania zachowania uczniów z uwzględnieniem kryteriów. Stopnie cząstkowe zachowania wpisuje się do dziennika elektronicznego z odpowiednim komentarzem, biorąc pod uwagę kryteria ocen zachowania na poszczególny oceny.
  3. Począwszy od klasy IV do klasy VIII uczeń oceniany jest za swoje zachowanie na bieżąco przez: dyrektora szkoły, wicedyrektora szkoły, wychowawcę, nauczycieli, pedagoga, psychologa szkolnego. Ocenę cząstkową zachowania ustala się w stopniach według następującej skali:
  • stopień 6 za zachowanie wzorowe;
  • stopień 5 za zachowanie bardzo dobre;
  • stopień 4 za zachowanie dobre;
  • stopień 3 za zachowanie poprawne;
  • stopień 2 za zachowanie nieodpowiednie;
  • stopień 1 za zachowanie naganne.

6a.  Uczeń w ciągu półrocza jest oceniany za wypełnianie swoich obowiązków na poszczególnych przedmiotach realizowanych w wymiarze tygodniowym:

  • 1h tygodniowo – 2 bz
  • 2 h tygodniowo – 2 bz
  • 3 h tygodniowo – 3 bz
  • 4 i więcej h tygodniowo - 3 bz

Nauczyciel odnotowuje nieprzygotowanie do zajęć symbolem ,,bz’’ przy swoim przedmiocie z odpowiednim komentarzem.

6b. Uczeń, który nie wywiąże się ze swoich obowiązków szkolnych i nie zgłosi tego faktu nauczycielowi otrzymuje ocenę cząstkową 3 do zachowania

6c. Uczeń, który w ciągu całego półrocza zawsze wywiązuje się ze swoich obowiązków na danym przedmiocie otrzymuje ocenę cząstkową 6 do zachowania.

  1. Wyjściową oceną zachowania ucznia klas IV-VIII jest ocena dobra.
  • uczeń, który otrzymał upomnienie dyrektora, nie może otrzymać wyższej oceny niż dobra za dane półrocze;
  • uczeń, który otrzymał naganę dyrektora, nie może otrzymać wyższej oceny niż poprawna za dane półrocze.
  1. Przy ustaleniu oceny klasyfikacyjnej zachowania ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia lub inne dysfunkcje rozwojowe, należy uwzględnić wpływ tych zaburzeń lub dysfunkcji na jego zachowanie.
  2. Wychowawca dokonuje co najmniej raz w miesiącu oceny zachowania każdego ucznia wpisując stopień do dziennika elektronicznego z komentarzem „ocena cząstkowa zachowania ucznia w szkole”.
  3. W szczególnych okolicznościach i z ważnych powodów wychowawca w porozumieniu z radą pedagogiczną ma prawo zmienić ustaloną wcześniej śródroczną i roczną ocenę zachowania.
  4. Wychowawca informuje uczniów podczas zajęć w formie ustnej o przewidywanej ocenie zachowania na miesiąc przed klasyfikacją. Adnotacje umieszcza w dokumentacji wychowawcy i w dzienniku elektronicznym ucznia w module „wydarzenia z życia klasy”.
  5. Wychowawca informuje rodziców (opiekunów prawnych) w formie pisemnej lub za pomocą dziennika elektronicznego o przewidywanej ocenie zachowania ucznia na miesiąc przed zakończeniem półrocza lub roku.

Kryteria oceniania zachowania  [.docx, 29.53 kB]